UPDATED / ACTUALIZADA: International Students at PUCV / Estudiantes Internacionales en la PUCV

publicado el 21 de Octubre de 2019 / Autor : Rodrigo Coloma

After assuring our community’s safety, just until last week we were able to intensify the communications with our academic departments to have our international students closing their semester. That has been our priority.  Most of our international students were already in touch with their professors to agree upon alternatives to finish their academic work. For our staff, it has been a permanent task to assist all international students on this matter, and we trust all of them will be able to transfer credits and grades as planned. Having that in mind, all PUCV courses are going to be closed according to the specific modality offered by each professor, and we will make an extra effort to make transcripts available on a reasonable time.

In respect to the next academic year, the current context in our university prevents us to assure when PUCV classes will resume for the current semester and when our academic year 2020 will begin. For that reason, we strongly recommend your students postpone their stay with us to the second semester of 2020.  Depending on how events develop we will inform, but we know time is an important factor and we want your students to have it to make the best choice for themselves.

Nationally and locally,  productive, educational and leisure activities are resuming little by little after the agreement reached by the Congress and the Presidency towards a new Constitution. The supply of basic services is normal, and provisions are available as usual. Safety conditions have improved allowing citizens to conduct their activities in regular conditions.

Finally, for our US partners sending students to our PIIE academic program, please know the program will function as planned and informed through our application guide.

DRI

——

Después de garantizar la seguridad de nuestra comunidad universitaria, hasta la semana pasada fue posible intensificar las comunicaciones entre nuestras unidades académicas y hacer que nuestros estudiantes internacionales puedan cerrar su semestre. Esa ha sido nuestra prioridad. La mayoría de nuestros estudiantes internacionales ya estaban en contacto con sus profesores para acordar alternativas de cierre de su trabajo académico. Para nuestro staff la prioridad es asistir a todos los estudiantes internacionales en este aspecto y confiamos en que podrán transferir los créditos y notas que esperaban.  Dicho lo anterior, todos los cursos PUCV serán cerrados de acuerdo a la modalidad específica definida por cada profesor y estaremos haciendo un esfuerzo adicional para que los certificados de nota sean enviados en un tiempo razonable.

En cuanto al siguiente año académico concierne, el contexto actual en nuestra universidad nos impide asegurar cuándo se reanudarán clases del semestre actual y cuándo iniciará el año académico 2020. Por tal motivo, solicitamos a nuestras contrapartes posterguen las estadías de sus estudiantes nominados para el segundo semestre de 2020. Según se desarrollen los eventos, los mantendremos informados, pero sabemos que el factor tiempo es crucial y preferimos que sus estudiantes tengan esta información para tomar la mejor decisión posible.

Tanto a nivel nacional como local, las actividades productivas, educacionales y de ocio se han ido retomando de forma paulatina después del acuerdo tomado entre el Congreso nacional y la Presidencia de Chile para definir el camino hacia una nueva constitución. El abastecimiento de servicios básicos es normal, al igual que el de provisiones. Las condiciones de seguridad han mejorado permitiendo a los ciudadanos realizar sus actividades de forma normal.

DRI

Fan Page